هفته جهانی فضا 2020 (99) با شعار «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» (+پوستر)

هفته جهانی فضا در سال 1399 از 13 تا 19 مهر برابر با ۴ تا ۱۰ اکتبر 2020 برگزار می‌شود.

تاریخ ویرایش: 17 خرداد ماه 1399

هفته جهانی فضا در سال جاری از 13 تا 19 مهر برابر با ۴ تا ۱۰ اکتبر برگزار می‌شود.

هر ساله انجمن هفته جهانی فضا (WSWA) موضوعی را برای برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا انتخاب می‌کند تا تمام فعالیت­ ها و رویدادها در سراسر جهان در این هفته (13 تا 19 مهر- 4 تا 10 اکتبر) پیرامون این شعار برنامه‌ریزی شود؛ این انجمن شعار هفته جهانی فضا در سال 1399 را «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند»، اعلام کرده است.

هفته جهانی فضا 2020 (99) با شعار «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» (+پوستر)

این شعار نشان‌دهنده‌ی اهمیت فناوری فضایی در بهبود کیفیت زندگی روی کره زمین است. همانطور که در طرح پوستر دیده می‌شود، فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی می‌توانند در استفاده از داده‌های فضایی بسیار موثر باشند.

در بیانیه انجمن هفته جهانی فضا در خصوص انتخاب این شعار آمده است:

هفته جهانی فضایی در سال 2020 با عنوان «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» به ماهواره‌ها و مزایای گسترده آن‌ها اختصاص یافته است. هفته جهانی فضا با این مضمون، اهمیت ماهواره‌ها را در زندگی روزمره و چگونگی تأثیر ماهواره‌ها را در زندگی ما، از جمله ارتباطات، نظارت بر محیط زیست، حمل و نقل، پیش بینی آب و هوا، پزشکی از دور ، علوم و بسیاری از موارد دیگر نشان خواهد داد.

هفته جهانی فضا 2020 (99) با شعار «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» (+پوستر)

در واقع، امروزه ماهواره‌ها از همیشه مهم‌تر و در دسترس‌تر هستند. ماهواره ها با کوچک سازی و هزینه های پرتاب پایین تر، در دسترس مدارس نیز قرار گرفته اند. شرکت‌ها در حال ساخت منطومه‌های ماهواره‌ای کوچک هستند تا بدین‌وسیله اینترنت را در دسترس همه افراد جهان قرار دهند. ماهواره‌ها در زندگی ما آنقدر فراگیر هستند که ما اغلب وجود آنها را عادی فرض می‌کنیم. جهان را بدون ناوبری و موقعیت‌یابی، که البته توسط ماهواره‌ها صورت می‌گیرد، تصور کنید.


برای دریافت پوستر با کیفیت بالا بر روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.


با همگام‌سازی دسترسی‌های عمومی در هفته جهانی فضا، پیام‌های صنعت ما برای دستیابی به مخاطبان جهانی تقویت می‌شود. بنابراین ما از صنعت ماهواره می‌خواهیم 4 تا 10 اکتبر 2020 در هفته جهانی فضا شرکت کند تا فواید گسترده ماهواره‌ها را به جامعه و شرکت‌ها و مردمی که کلید این صنعت هستند نشان دهد.

استیو کولار، مدیرعامل SES، برای کمک به ارتقاء جشن جهانی ماهواره‌ها در سال 2020، به طور افتخاری در هفته جهانی 2020 فعالیت می‌کند. کولار در اظهارات خود در ماه مارس 2020 در خصوص ماهواره، در واشنگتن گفت: "هفته جهانی فضای فرصتی برای ما است که جشن بگیریم و به هر کاری که با هم انجام می‌دهیم افتخار کنیم، از ظرفیت‌های فضا شگفت زده شویم و بچه‌ها و مردمی را که جزو جامعه فضایی ما نیستند، به هیجان آوریم.

تارنمای هفته جهانی فضا: www.worldspaceweek.org

تارنمای سازمان فضایی ایران: isa.ir

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید