انعقاد قرارداد سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه فضایی ایران در ۶ سرفصل

قراردادهای مجموعه پروژه‌های مطالعاتی، نیازسنجی و امکان‌سنجی، در قالب ۶ سرفصل جداگانه با پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد.

تاریخ ویرایش: 21 مرداد ماه 1399

به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، با هدف تکمیل و بروزرسانی برنامه‌ راهبردی حوزه فضایی کشور،‌ ساماندهی فعالیت‌های توسعه فناوری فضایی در کشور و نیز تدوین برنامه راهبردی حوزه‌های جدید بخش فضایی،‌ قراردادهای مجموعه پروژه‌های مطالعاتی، نیازسنجی و امکان‌سنجی، در قالب ۶ سرفصل جداگانه با پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد.

انعقاد قرارداد سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه فضایی ایران در ۶ سرفصل

سعید صدیقیان، سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران با اشاره به اهداف کلان توسعه صنعت فضایی کشور گفت: برنامه ریزی کلان سازمان فضایی ایران بر مبنای فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی برای توسعه فناوری در حوزه‌های مورد نیاز برنامه‌های راهبردی فضایی کشور متمرکز شده است.

وی خاطر نشان کرد: انجام این ۶ پروژه و خروجی‌های منتج از آنها، به عنوان مقدمه ضروری و لازمه اهداف مذکور،‌ زمینه ساز مشارکت سازنده مراکز علمی و تحقیقاتی در ارتقای سطح توانمندی‌های بخش فضایی کشور به سمت انجام مأموریت‌های برنامه‌ای خواهد بود.

صدیقیان سطح بالای دقت،‌ کیفیت و راندمان‌های بهینه‌سازی شده را از ویژگی‌های مورد نیاز در توسعه فناوری‌های فضایی دانست و افزود: این پروژه‌ها به گونه‌ای تعریف شده‌اند که ضمن هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی مراکز علمی و پژوهشی کشور به سمت نیازمندی‌های سازماندهی شده بخش فضایی، رویکرد استفاده حداکثری از سرریز فناوری‌هایی که برای توسعه بومی برنامه‌ریزی می‌شوند در سایر صنایع لحاظ شود.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران خروجی‌های حاصل از این پروژه‌ها را به عنوان یک پیشران برای کمک حداکثری به توسعه صنعتی فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری کشور برشمرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید