مدل‌سازی و شبیه‌سازی دینامیک وسایل هوافضایی

نویسنده: پیتر اچ زیبفل
برگردان: دکتر فریبرز ثقفی، مهندس محمد فتحی
ناشر: موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف
قطع: وزیری

تاریخ ویرایش: 12 خرداد ماه 1391

این کتاب با ترجمه دکتر فریبرز ثقفی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف و مهندس محمد فتحی، توسط موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف چاپ شده است.

کتاب مدل‌سازی و شبیه‌سازی دینامیک وسایل هوافضایی نوشته پیتر اچ زیبفل، از کتب ارزنده در زمینه مدل‌سازی و شبیه‌سازی هوافضایی است که مرجع درسی بسیاری از دانشگاه‌ها سراسر دنیا می‌باشد. این کتاب با ترجمه‌ی دکتر فریبرز ثقفی عضو هیئت علمی دانشکده‌ی مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف و مهندس محمد فتحی، توسط موسسه‌ی انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف چاپ شده‌است و مشتمل بر 7 فصل است.

عناوین این فصول عبارتند از:
  1. نگاه اجمالی؛
  2. مفاهیم ریاضی در مدل‌سازی؛
  3. قاب‌ها و دستگاه‌های مختصات؛
  4. سینماتیک انتقال و دوران؛
  5. دینامیک‌ انتقالی؛
  6. دینامیک وضعی؛
  7. معادلات اغتشاشی.
 این کتاب نگاه یکپارچه‌ای به مدل‌سازی دینامیکی سامانه‌های مختلف با رویکرد تخصصی به موضوعات هوافضایی دارد. خصوصیاتی همچمون سیستم علائم دقیق، جامع و خود تعریف به کار گرفته شده در کتاب، استفاده از مفاهیم برداری و تنسوری در استخراج روابط که آنها را برای استفاده از جبر ماتریسی در ساده‌سازی کامپیوتری مهیا می‌سازد، پوشش نسبتا کامل تمام موضوعات مرتبط از مفاهیم پایه‌ای تا پیشرفته و استفاده از مثال‌ها و مسائل متنوع هوافضایی این کتاب را مرجعی منحصر بفرد ساخته که در نوع خود مشابهی ندارد.
مخاطبان اصلی کتاب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی هوافضا هستند. اما این کتاب مرجع بسیار خوبی برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی رشته هوافضا و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های برق و مکانیک که به شکلی بر روی موضوعات مرتبط با هوافضا کار می‌کنند، می‌باشد. این کتاب را همچنین می‌توان به عنوان مرجع خوبی به محققین و صنعتگران حوزه هوافضایی کشور توصیه کرد.
 
 منبع: آویا
بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • مصی  |  عالی
  • عادل کوردیش  |  ممنون سایت خوبی اما مطالب زیاد اضافه کنید. سپاس
فرستادن دیدگاه جدید