مریخ نورد اتمی ناسا در راه فضا

ناسا مریخ نورد بعدی خود را که البته با سوخت اتمی کار می کند برای پرتاب در سال ۲۰۲۰ آماده می کند. این مریخ نورد جدید Mars ۲۰۲۰ نام دارد و مبنای ساخت و طراحی آن شباهت زیادی با مریخ نورد موفق کنجکاوی دارد. این مریخ نورد همچنان در حال توسعه کشفیات خود در سیاره سرخ است.

تاریخ ویرایش: 10 شهریور ماه 1394

ناسا مریخ نورد بعدی خود را که البته با سوخت اتمی کار می کند برای پرتاب در سال ۲۰۲۰ آماده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مریخ نورد جدید Mars ۲۰۲۰ نام دارد و مبنای ساخت و طراحی آن شباهت زیادی با مریخ نورد موفق کنجکاوی دارد. این مریخ نورد همچنان در حال توسعه کشفیات خود در سیاره سرخ است.

با این حال قرار است مریخ نورد Mars ۲۰۲۰  منطقه مشخصی از این سیاره را درنوردد که تصور می شود در گذشته نشانه هایی از حیات در آن وجود داشته است.

بر اساس برنامه ریزی جالب توجه ناسا، این مریخ نورد پس از استقرار در سیاره سرخ شروع به نمونه برداری از سطح این سیاره کرده و موارد به دست آمده را در دل لوله های مخصوصی قرار می دهد. سپس این لوله ها در مریخ باقی می ماند تا سالها بعد و در حین انجام ماموریتهای روباتیکی به زمین منتقل شوند.

چندی پیش دومین نشست دانشمندان ناسا برای انتخاب محل مناسب فرود این مریخ نورد جدید برگزار شد. قرار است در سومین نشستی که در آینده برگزار می گردد از میان مناطق نامزد، محل نهایی برگزیده شود.

در مریخ نورد Mars ۲۰۲۰ از نسل جدید تجهیزات علمی شامل ابزارهای بررسی از راه دور و سیستم پیشرفته نمونه برداری استفاده شده است. همچنین طول این مریخ نورد در مقایسه با کنجکاوی بلندتر بوده و به همین دلیل از چرخهای سنگین تری در آن استفاده شده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • مرضیه  |  22 آذر ماه 1401
    سلام
    یه سوال داشتم: چرا چرخ این مریخ نورد ها رو مثل بدن مار طراحی نمی کنن؟ اینجوری براشون حرکت راحت تر نیست؟
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب