ساخت پناهگاه‌های مریخ به کمک ربات چاپگر

شرکت آمریکایی Foster + Partners از طرح موفقیت‌آمیز ربات چاپگر برای ساخت پناهگاه‌های مریخ رونمایی کرد. این طراحی برای رقابت چاپ تجهیزات حیاتی فضانوردان ناسا ساخته شده است. مقامات شرکت در مورد شکل نهایی پناهگاه‌ها صحبتی به میان نیاوردند اما از آزمایش موفقیت‌آمیز این سیستم خبر دادند.

تاریخ ویرایش: 6 مهر ماه 1394

شرکت آمریکایی Foster + Partners از طرح موفقیت‌آمیز ربات چاپگر برای ساخت پناهگاه‌های مریخ رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، مسئولان Foster + Partners در مورد طرح جدید این شرکت اظهار کردند: این طراحی برای رقابت چاپ تجهیزات حیاتی فضانوردان ناسا ساخته شده است. مقامات شرکت در مورد شکل نهایی پناهگاه‌ها صحبتی به میان نیاوردند اما از آزمایش موفقیت‌آمیز این سیستم خبر دادند.

این ربات قادر است تا یک سازه 93 متر مربعی را به صورت نیمه خودکار با مصالح موجود در سطح مریخ مثل خاک و سنگ بسازد.

ساخت پناهگاه‌های مریخ به کمک ربات چاپگر

طبق اعلام مسئولان شرکت Foster + Partners برای ساخت یک پایگاه از سه ربات مختلف استفاده خواهد شد. همچنین با افزایش تعداد ربات‌ها، سرعت عملیات افزایش یافته و اگر یک ربات دچار مشکل شود سایر ربات‌ها کار آن را انجام می‌دهند.

پژوهشگران در مورد مراحل کار ربات سازنده عنوان کردند: در مرحله اول یک حفره به عمق 1.5 متر کنده می‌شود، سپس یک ربات در مرکز حفره قرار گرفته و با مصالح دریافتی توسط ربات‌های حمل‌ بار عملیات ساخت پناهگاه به پایان می‌رسد.

مسئولان شرکت Foster + Partners در مورد نقشه انواع پناهگاه‌های قابل ساخت افزودند: طراحی ربات‌های چاپگر به نحوی انجام شده که قادرند فضاهای اختصاصی و عمومی را برای فضانوردان مریخ بسازند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید