انتقال یک هواپیما به پارک فناوری پردیس در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي (+تصاویر)

این هواپیما در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از یکی از خطوط هوایی خریداری شده است و از منطقه مهرآباد به سمت این پارک در حال جابه جایی است.

تاریخ ویرایش: 11 خرداد ماه 1395

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره موضوعات و اخبار مطرح شده درباره هواپیمای در حال جابجایی در جاده قدیم تهران- پردیس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره موضوعات مطرح شده درباره هواپیمایی که در محور جاده قدیم تهران –پردیس به سمت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در حالی جابجایی است، اظهار کرد: این هواپیما در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از یکی از خطوط هوایی خریداری شده است و از منطقه مهرآباد به سمت این پارک در حال جابه جایی است.

انتقال یک هواپیما به پارک فناوری پردیس در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي

انتقال یک هواپیما به پارک فناوری پردیس در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي

انتقال یک هواپیما به پارک فناوری پردیس در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي

وی افزود: اين جابجايي با هدف تاسیس يك مركز تحقيقات و آموزشي هوايي در پارک فناوری پردیس معاونت علمی صورت گرفته است که در آن، هم جنبه فناوری های مختلف در حوزه هوايي و هوانوردي  و هم فناوری های میانه وجود دارد و طی آن، برای دانش آموزان و دانشجویان یک آموزشگاه هوایی ترويجي  وموزه اي ایجاد می شود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه راه اندازي اين  مركز تحقيقات  واموزشي هوايي در جهت فرهنگسازي و ترويج اقتصاد دانش بنیان در این حوزه انجام می شود، ادامه داد: از مزیت های دیگر این طرح، آشنا شدن علاقه مندان در سطوح مختلف سنی و تحصیلی با تجهيزات هوايي و هواپيمايي از نزدیک است و این کار با بهره گيري از هواپيماهاي از رده خارج شده ومتوقف  مانده صورت می گیرد. این برنامه با پيگيري دكتر ستاري معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دست انجام است و مجوز و موافقت هاي لازم از  دولت را نیز با خود به همراه دارد.

انتقال یک هواپیما به پارک فناوری پردیس در راستاي ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردي

پرویز کرمی همچنین بیان کرد: در این طرح دانشجويان از نزديك باسيستم هاي مختلف هواپيما در موضوعات مثل موتور، اويونيك، رادار، كنترل،  تأسيسات بال، بدنه و... آشنا خواهند شد و در حقیقت مرکز آموزشي  تحقیقات هوایی مستقر در پارک فناوری پردیس همچون بخشی از یک موزه علم و فناوري مدرن عمل خواهد کرد که نمونه آن را در کشورهای پیشرفته شاهد هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: پیش از انتقال این هواپیما، پیمانکار مربوطه، تمام مسیر جابه جایی را بررسی و برای انتقال هواپیما، این امر را بلامانع اعلام كرده بود.

پرویز کرمی درباره نوع هواپیمای مذکور توضیح داد: این هواپیما، از نوع ایلیوشین 62 است و از نظر پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشوری، دستور توقف آن داده شده بود. اميدوارم بتوانيم با امكان بهره گيري از ساير هواپيماهااز نوع واندازه مختلف كه دستور توقف خورده ويا از رده خارج شده اند ويا ساير تجهيزات داراي فناوري هاي هايتك  به كمك پيگيري دكتر ستاري و حمايت ساير مسوولان اين امكان را در مراكز علمي و آموزشي ديگر نيز فراهم آوريم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید