بر اساس رتبه‌بندی علمی سایماگو در سال 2015: ایران در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و یازدهم در جهان

بر اساس گزارش سایت نظام رتبه بندی علمی سایماگو (SCImago) دانشگاه گرانادا اسپانیا؛ ایران در سال 2015 با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا، در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و رتبه یازدهم در جهان قرار دارد.

تاریخ ویرایش: 15 تیر ماه 1395

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: بر اساس گزارش سایت نظام رتبه بندی علمی سایماگو (SCImago) دانشگاه گرانادا اسپانیا؛ ایران در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و رتبه یازدهم در جهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی افزود: آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه بندی سایماگو، از ارتقاء رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی هوافضا در سال 2015 خبر داد.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران در سال 2015 بالاتر از کشورهای اسپانیا، هلند، برزیل، سوئیس، مکزیک و اوکراین در رتبه یازدهم تولیدات علمی رشته مهندسی هوافضا قرار گرفت و امیدواریم که این رشد علمی بتواند منجر به توسعه فناوری‌ها و صنعت هوافضای و هوانوردی کشور شود.

به گفته وی، کشور ایران با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا جایگاه نخست علمی خاورمیانه و یازدهم جهان را به خود اختصاص داده، این در حالی است که ایران در سال 2014 در رتبه 14 و پایین تر از کشورهای اسپانیا و هلند قرار داشت.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب