آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، جاکسا (JAXA)

این آژانس از تلفیق سه موسسه به نام های موسسه علوم فضایی و فضانوردی (ISAS)، آزمایشگاه هوافضای ملی ژاپن (NAL) و آژانس توسعه فضایی ملی ژاپن (NASDA) تشکیل شده است.

تاریخ ویرایش: 28 تیر ماه 1395

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (به ژاپنی: 宇宙航空研究開発機構) سازمان ملی فضایی کشور ژاپن است.

نشان (لوگو) آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA)

این سازمان (به انگلیسی: Japan Aerospace Exploration Agency) و با نام کوتاه جاکسا (JAXA) شناخته می‌شود. (ژاکسا) و یا جاکسا در تاریخ اول اکتبر ۲۰۰۳ میلادی از طریق ادغام سه سازمان مستقل تشکیل شد و مسئول تحقیق، توسعه فن آوری و راه‌اندازی ماهواره در مدار است. ژاکسا همچنین در بسیاری از ماموریت‌های پیشرفته تر، مانند اکتشاف سیارک و احتمال مشارکت دراکتشاف‌های سرنشین دار ماه درگیر است. مرکز این سازمان در مرکز فضایی تانیگاشیما در جزیرهٔ تانیگاشیما در استان کاگوشیما ژاپن قرار دارد.

ساختمان آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، جاکسا (JAXA)

این آژانس از تلفیق سه موسسه به نام های موسسه علوم فضایی و فضانوردی (ISAS)، آزمایشگاه هوافضای ملی ژاپن (NAL) و آژانس توسعه فضایی ملی ژاپن (NASDA) تشکیل شده است. جاکسا به عنوان آژانس عملکرد هسته ای برای حمایت از توسعه و کاربرد هوافضای دولت ژاپن طراحی شده بود. بنابراین JAXA می تواند عملیات یکپارچه از تحقیق و توسعه پایه تا کاربرد را هدایت کند.

در سال 2013، در بزرگداشت سالگرد تاسیس، JAXA شعار «کاوش برای تحقق بخشیدن» را خلق کرد که فلسفه مدیریت استفاده از فضا و آسمان برای تحقق جامعه ایمن و دولتمند را منعکس می کند.

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، جاکسا (JAXA)

جاکسا در آوریل 2015 یک آژانس تحقیق و توسعه ملی شد و بر اساس هدف دولت برای تاسیس یک آژانس تحقیق و توسعه (R&D) ملی، یک قدم به سوی تحقق دستاوردهای مطلوب R&D برای ژاپن برداشت.

تارنما: www.jaxa.jp

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید