نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه

نمایشگاه تخصصی هوافضای روسیه با عنوان سالن بین‌المللی هوانوردی و فضا (MAKS) یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هوافضا می‌باشد که هر دو سال یک بار در حومه مسکو در شهر ژوکوفسکی برگزار می‌گردد.

تاریخ ویرایش: 19 آذر ماه 1395

نمایشگاه هوایی «ماکس» که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می آید و هر دو سال یکبار در اواخر ماه آگوست درشهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود.

نمایشگاه هوایی ماکس 2017 (MAKS 2017) در واقع وارث نخستین نمایشگاه هوایی روسیه است که از سال 1911 برگزار می شود. در زمان اتحاد شوروی این نمایشگاه به صورت مانورها و جشن های هوایی ادامه داشت اما به شکل کنونی خود بعد از فروپاشی اتحاد شوروی از سال 1993 شروع به کار نمود. ماکس یکی از نمایشگاههایی است که در نوع خود در سطح بسیار بالایی برگزار می گردد به همین علت هم اغلب شخص رئیس جمهور روسیه آن را افتتاح می کند.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه

ماکس جزء برترین نمایشگاه‌های هوایی دنیا است و در مجموع در کنار ایرشوهای لبورژه پاریس که از قدیمی ترین و وسیع ترین نمایشگاه های جهان و نمایشگاه دبی که از نظر حجم قراردادهای منعقد شده در آن پیشرو می باشد، قرار دارد. نمایشگاه ماکس به لحاظ وسعت فناوری‌های پیشرفته ارائه شده در آن نسبت به سایر نمایشگاه ها بزرگتر می باشد. به همین دلیل هم نمایشگاه ماکس یک اتفاق بزرگ در دنیا به حساب می آید که هر دو سال یکبار در روسیه برگزار می گردد.

کشور ایران نیز از همان دوره های آغازین نمایشگاه، پس از فروپاشی اتحاد شوروی به صورت بازدیدکننده و بسیار محدود حضور داشت. از سال 2000 به بعد شکل حضور ایران در نمایشگاه متفاوت شد، هیات ها از سازمان های دولتی مرتبط با صنایع هوایی و فضایی ایران در سطح کارشناسی و مدیریتی حضورشان پررنگ تر شد.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه

چند نکته درباره‌ی نمایشگاه

- هدف اصلی ماکس (MAKS) عرضه دستاوردهای تکنولوژی پیشرفته روسیه و نمایش پذیرا بودن بازار داخلی روسیه به پروژه های مشترک با شرکای خارجی است.

- در طول ماکس، مقامات ارشد روسیه برای برقراری ارتباط در زمینه کسب و کار در دسترس می باشند.

- ماکس فرصت منحصر به فردی است برای افراد درگیر در کسب و کار صنایع حمل و نقل هوایی و فضا برای آگاهی از نظر تصمیم گیرندگانی که در مورد مسائل کلیدی مربوط به توسعه، تولید و فروش تجهیزات حمل و نقل هوایی و سلاح تصمیم سازی می کنند.

- ماکس بینش جامع به اولویت ها و دستاوردهای صنعت هوا فضای روسیه فراهم می کند. برخی از نمونه های اولیه هواپیما و سیستم های مبارزه و همچنین واحدهای آزمایشی که بنا به برخی از دلایل امکان نمایش آنها در خارج از کشور وجود ندارد، به طور انحصاری در MAKS به نمایش گذاشته می شوند.

- ماکس فرصت منحصر به فخردی برای کارشناسان فعال در حوزه هوافضا و بازرگانان برای برقراری ارتباطات در سطوح مختلف، توسعه بیشتر همکاری صنعتی و پیدا کردن شرکای تجاری جدید را فراهم می کند. نقش کلیدی سالن حمل و نقل هوایی به عنوان مولد ائتلاف های جدید و ایده های تولیدی در سراسر جهان شناخته شده است.

- ماکس در ژوکوفسکی برگزار می شود – شهری که با علم و فن آوری حمل و نقل هوایی مترادف است - در فرودگاه پایگاه آزمون مرکزی کشور - موسسه تحقیقات پرواز Gromov.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه

- مهمانان سالن می توانند خود را با بزرگترین مراکز علمی، تولید و آزمایشگاهی روسیه از فاصله نزدیک آشنا کنند.

- میزگردها و کنفرانس های علمی تحت حمایت مرکز علمی دولتی روسیه و TsAGI (انستیتوی مرکزی آیروهیدرودینامیک) بخش مهمی از برنامه MAKS را تشکیل می دهند.

- ماکس مکانی است که دانشمندان و متخصصین می توانند در موارد کلیدی و توسعه آتی صنایع حمل و نقل هوایی و فضا به تبادل افکار بپردازند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • masoud ganjavi  |  28 تیر ماه 1396
    فیلم بیشتری ازنمایشگاه ماکس باشه بهتره
فرستادن دیدگاه جدید