پرنده‌های انسان‌بر در آسمان

هلی‌کوپترهای دارای سرنشین که برای پروازهای شخصی طراحی و ساخته می‌شوند، قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد سیستم حمل و نقل شوند. از تولیدات صنعتی می‌توان به پرنده eHang ساخت کشور چین و طرح‌های نامشخصی اشاره کرد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

تاریخ ویرایش: 1 اسفند ماه 1395

پژوهشگران پرنده‌ای انسان‌بر را با نام Sky-Hopper ابداع کرده‌اند که از راه دور قابل کنترل است و در آینده سیستم حمل و نقل دنیا نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش آنا به نقل از گیزمگ، تنها گروه‌های کمی در دنیا موفق به تولید و عرضه هواپیمای برقی دارای سرنشین و مجهز به چند پروانه شده‌اند اما این وسایل متحرک نقش مؤثری در آینده سیستم حمل و نقل ایفا می‌کند.

هلی‌کوپترهای دارای سرنشین که برای پروازهای شخصی طراحی و ساخته می‌شوند، قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد سیستم حمل و نقل شوند. از تولیدات صنعتی می‌توان به پرنده eHang ساخت کشور چین و طرح‌های نامشخصی اشاره کرد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند. از این پرنده ساخت چین قرار است امسال در قالب تاکسی هوایی در دبی گسترش دهند. از سوی دیگر، نمونه‌هایی از هواپیمای Jetpack یا «ولوکوپتر» eVolo در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شوند.

خودرو هوایی EHang 184 محصول کشور چین

اما در این میان، ساخت وسایل نقلیه هوایی موسوم به هواپیماهای مجهز به چند پروانه ساده‌تر است که افراد حدود پنج تا شش سال پیش، به عنوان یک بسته سرگرمی آن را می‌ساختند. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که خرید اقلامی چون واحدهای اندازه‌گیری خودکار، واحدهای GPS و موتورهای الکتریکی راحت‌تر و ارزان‌تر است. تراشه‌های کنترل‌کننده پرواز ارزان، قابل اعتماد و ضدگلوله هستند که اجرای نرم‌افزار برنامه روی آن بسیار راحت است.

پرنده‌های انسان‌بر در آسمان

طبیعی است که افراد تنهایی اقدام به ساخت هواپیماهای چند پروانه‌ای می‌کنند که به اندازه‌ای بزرگ باشند که بتوانند انسان را جابه‌جا کند. در سال 2016 نوعی قالیچه پرنده سوئدی ساخته شد که در ساخت آن از موتور بنزینی استفاده می‌شد و به ورودی دریچه گاز به آهستگی واکنش نشان می‌داد تا بتواند در تندباد تعادل خود را برقرار کند. این قالیچه پرنده را در کانال یوتیوب مخترع آن آزمایش کردند که به نظر می‌رسد کنترل خود را از دست داده و تصادف کرد. مخترع آن مشغول ساخت نسخه برقی آن است.

اما نمونه باثبات این قبیل هلی‌کوپترها، «Sky-Hopper» (جهنده‌های آسمانی) است که به نظر می‌رسد با ثبات بالاتری در آسمان باقی می‌ماند. این هلی‌کوپتر محصول ساخت گروهی از محققان هلندی است. بدنه آن از جعبه‌ای سبک وزن ساخته شده است که میله‌های به کار رفته در آن از جنس آلومینیوم توخالی به همراه یک صندلی کوچک است که در قسمت وسط، آن را مهار می‌کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید