ناسا جت مسافربری فراصوت می‌سازد

سازمان هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، در همکاری با شرکت لاکهید مارتین در حال ساخت یک هواپیمای جت مافوق‌صوت است. آخرین‌ باری که یک جت مافوق صوت مسافری به پرواز درآمد، اوایل قرن بیست و یکم بود و بعد از بازنشسته شدن کنکورد، دیگر هیچ هواپیمایی جایگزین آن نشد.

تاریخ ویرایش: 13 اسفند ماه 1395

سازمان هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، در همکاری با شرکت لاکهید مارتین در حال ساخت یک هواپیمای جت مافوق صوت است.

به گزارش آنا به‌ نقل از ناسا، آخرین‌ باری که یک جت مافوق‌صوت (فراصوت) مسافری به پرواز درآمد، اوایل قرن بیست و یکم بود و بعد از بازنشسته شدن کنکورد، دیگر هیچ هواپیمایی جایگزین آن نشد.

اکنون سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا در حال آزمایش یک هواپیمای تازه فراصوت به نام QueSST در آزمایشگاه آیرودینامیک شرکت لاکهید مارتین است. این هواپیما که قرار است سرعتی معادل 1/6 ماخ یعنی بیش از یک و نیم برابر سرعت صوت که معادل 1500 کیلومتر در ساعت خواهد بود، داشته باشد.

ناسا جت مسافربری فراصوت می‌سازد

مرحله آزمون‌های آیرودینامیک دست کم تا 6 ماه دیگر ادامه می‌یابد و در صورتی که نمونه مقیاس کوچک این هواپیما بتواند از تونل باد به سلامت عبور کند، دو سازنده آن به فکر پیشرانه جت خواهند بود. کل این پروژه در شرایطی قابل اجراست که بودجه موردنیاز آن به تصویب رسیده و تأمین شود اما بدون بودجه، تا این جای کار به خوبی پیش رفته و قرار است در صورت موافقت‌ها، این هواپیما از سال 2020 در آسمان جهان به پرواز درآید.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید