رقابت انسان و هوش مصنوعی برای کنترل ربات پرنده

شرکت لاکهید مارتین با همکاری لیگ رقابت‌ ربات پرنده، انسان‌ را به مصاف هوش مصنوعی برد تا روبات های پرنده را کنترل کنند. این رقابت‌ها شامل چالش‌های پیچیده‌ای مثل اطفای حریق، امداد و نجات در زمان بروز بلایای طبیعی و جستجو در مناطق سخت گذر و تاریک خواهد بود.

تاریخ ویرایش: 21 شهریور ماه 1397

شرکت لاکهید مارتین با همکاری لیگ رقابت‌ ربات پرنده، انسان‌ را به مصاف هوش مصنوعی برد تا روبات های پرنده را کنترل کنند.

به گزارش آنا از دیلی‌میل، در این رقابت که آلفاپایلوت نام گرفته است، قرار است انسان در مقابل هوش مصنوعی قرار بگیرد تا تیم‌ها بتوانند هواپیماهای بدون راننده را تحت کنترل خود سریع‌تر به خط پایان برسانند.

رقابت انسان و هوش مصنوعی برای کنترل ربات پرنده

در این رقابت تیم‌ها باید هوش مصنوعی را مبتنی بر یادگیری عمیق «ان‌ویدیا جتسان» طراحی کنند تا بدون دخالت انسان و حتی بدون برنامه‌نویسی قبلی، پهپادها را کنترل کنند.

نخستین تیمی که خلبان DRL انسان را شکست دهد، 250 هزار دلار برنده می‌شود؛ ولی پیروز اصلی این رقابت‌ها می‌تواند تا یک میلیون دلار هم ببرد.

رقابت انسان و هوش مصنوعی برای کنترل ربات پرنده

این رقابت فقط جایزه مالی ندارد؛ برنده سیستم هوش مصنوعی می‌تواند آینده کنترل از راه دور پهپادهای خودران را رقم بزند.

مدیر بخش فناوری لاکهید مارتین گفت: شرکت‌کنندگان فرصت استثنائی برای تعریف خودرانی و هوش مصنوعی را خواهند داشت و در ارائه فناوری‌های مربوط به کنترل ربات پرنده نقش ایفا خواهند کرد.

این رقابت‌ها شامل چالش‌های پیچیده‌ای مثل اطفای حریق، امداد و نجات در زمان بروز بلایای طبیعی و جستجو در مناطق سخت گذر و تاریک خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید