اسپیس‌ایکس پایگاه‌های فضایی شناور می‌سازد

ایلان ماسک پیش‌بینی ساخت پایگاه‌های فضایی را مطرح کرده است که وسط دریا و به فاصله حدود ۲۰ مایلی از ساحل شناور هستند و موشک‌های استارشیپ می‌توانند از آنجا به سمت ماه و مریخ پرتاب شوند.

تاریخ ویرایش: 3 آذر ماه 1398

مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، پیش‌بینی ساخت پایگاه‌های فضایی را مطرح کرده است که وسط دریا و به فاصله حدود ۲۰ مایلی از ساحل شناور هستند و موشک‌های استارشیپ می‌توانند از آنجا به سمت ماه و مریخ پرتاب شوند.

اسپیس‌ایکس پایگاه‌های فضایی شناور می‌سازد

به گزارش روزنامه دیلی میل، ایلان ماسک در توئیتی نوشت: برای اطمینان از اینکه آلودگی‌های روزمره صوتی ناشی از پرتاب موشک‌های استارشیپ از پایگاه‌های فضایی موجب ایجاد مزاحمت برای کسی نمی‌شود، به مکانی در وسط دریا نیاز است.

اسپیس‌ایکس پایگاه‌های فضایی شناور می‌سازد

استارشیپ سفینه فضایی برنامه‌ریزی شده شرکت فضایی اسپیس‌ایکس برای ارسال بار و انسان به فضا است. این فضاپیمای نقره‌ای درخشان توانایی حمل ۱۰۰ مسافر را دارد. این فضاپیما که طول آن ۳۸۷ پا است، بر فراز راکت «سوپر هوی» (Super Heavy) پرتاب می‌شود و می‌تواند برای سفر میان دو نقطه مختلف بر سطح زمین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

فضاپیمای استارشیپ و راکت  «سوپر هوی» (Super Heavy) شرکت اسپیس ایکس
فضاپیمای استارشیپ (Starship) و راکت «سوپر هوی» (Super Heavy) شرکت اسپیس ایکس

به نوشته نشریه «پوپولار مکانیکز»، این فضاپیما مسافت میان آمریکا و امارات متحده عربی را در حدود ۹۰ دقیقه طی کرد.

ماسک در توئیتر خود نوشت: بیشتر پایگاه‌های فضایی استارشیپ احتمالاً برای رسیدن به سطح قابل قبول سر و صدا، باید در وسط دریا و در حدود ۲۰ مایل (۳۰ کیلومتری) از ساحل ساخته شوند. این موضوع به ویژه برای پروازهای مکرر روزانه صادق است.

مدیر عامل اسپیس ایکس این اظهارات را در جریان تبادل اطلاعاتی در توئیتر در زمینه پیشرفت فناوری با قابلیت استفاده مجدد برای سفرهای فضایی در هشت سال گذشته بیان کرد.

مسافران می‌توانند با قایق و یا احتمالا  یک سیستم ترانزیت سریع مبتنی بر خلاء «هایپرلوپ»، به این پایگاه‌های فضایی برسند.

منبع: ایرنا


در ادامه بخوانید:

سبک رهبری و مدیریت جف بزوس و ایلان ماسک و درس‌هایی از موفقیت آنها

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید