«ایلان ماسک» تصویر مخزن سوخت حامل فضایی «استارشیپ» را منتشر کرد

ایلان ماسک برنامه دارد که هر ۷۲ ساعت یک بار حامل فضایی چندبارمصرف بسازد تا رویای ایجاد سکونتگاه در کره مریخ محقق شود.

تاریخ ویرایش: 20 فروردین ماه 1399

"ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت "اسپیس‌ایکس" در حساب کاربری خود در توییتر تصویری از مخزن مایع سوخت حامل فضایی "استارشیپ" (Starship) منتشر کرد

احتمالا نخستین پروازهای عملیاتی این موشک در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی انجام خواهد شد. هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس‌ایکس اعزام انسان‌ها به ماه و مریخ است.

 «ایلان ماسک» تصویر مخزن سوخت حامل فضایی «استارشیپ» را منتشر کرد

ماسک معتقد است که انسان می‌تواند و باید به یک گونه "بین سیاره‌ای" تبدیل شود. وی بر این باور است استارشیپ می‌تواند به دستیابی به آن هدف والا کمک کند.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک تصاویر جدید موتورهای حامل فضایی «استارشیپ» منتشر کرد

البته اهداف ایلان ماسک به همین جا ختم نمی‌شوند چراکه چندی پیش شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد، ۲۲۵ پرسنل جدید را در محل پرتاب تگزاس جنوبی استخدام کرده است تا تعداد ساخت حامل‌های فضایی "استارشیپ" (Starship) را به ۵۰۰ عدد برساند.

همچنین شرکت "اسپیس‌ایکس" در هفته‌های گذشته اعلام کرد که قصد دارد به زودی هر ۷۲ ساعت یک بار یک حامل فضایی جدید تولید کند تا در نهایت به این هدف دست پیدا کند. هر موشک قابل استفاده مجدد خواهد بود و ظرفیت آن بیش از ۹۰ هزار پوند است. ایلان ماسک برنامه دارد که هر ۷۲ ساعت یک بار حامل فضایی چند بار مصرف بسازد تا رؤیای ایجاد سکونتگاه در کره مریخ محقق شود.

بخوانید: اسپیس‌ایکس پایگاه‌های فضایی شناور می‌سازد

"استارشیپ" از یک فضاپیمای ۵۰ متری و یک راکت غول‌پیکر معروف به "سوپر هوی" (Super Heavy) تشکیل شده است. هر دو این تجهیزات فضایی کاملا قابل استفاده مجدد خواهند بود و این قابلیت را دارند که هزینه ساخت پایگاه در مریخ را کاهش دهند و به تحقق این رویای بلندپروازانه جامه عمل بپوشانند.

منبع

همچنین بخوانید:‌ مخازن سوخت هواپیما

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید