اسپیس‌ایکس 60 ماهواره «استارلینک» را به فضا پرتاب کرد

ماهواره‌های «استارلینک» که به تعداد 12 هزار خواهد رسید، بخشی از برنامه‌ی شرکت «اسپیس‌ایکس» برای سرویس اینترنت پرسرعت هستند.

تاریخ ویرایش: 4 اردیبهشت ماه 1399

هفتمین سری از ماهواره‌های "استارلینک" به فضا پرتاب شدند.

شرکت "اسپیس‌ایکس" توانست ماهواره‌های "استارلینک" خود را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این روزها بسیاری از ماموریت‌های فضایی به دلیل "کروناویروس" به تعویق افتاده‌اند ولی این طور که به نظر می‌رسد، "کروناویروس" هم شرکت "اسپیس ایکس" را از پرتاب ماهواره‌های خود متوقف نمی‌کند.

اسپیس‌ایکس 60 ماهواره «استارلینک» را به فضا پرتاب کرد

این شرکت توانست بامداد گذشته ۶۰ ماهواره "استارلینک" را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

۶۰ ماهواره استارلینک این شرکت در ساعت "۳:۳۰pm به وقت زمانی شرقی"(۱۲:۰۰ شب به وقت تهران) سوار بر موشک "فالکون ۹" (Falcon ۹)  از مرکز فضایی"کندی" ناسا به مدار زمین پرتاب شدند.

همچنین بخوانید: روسیه اینترنت ماهواره ای پرسرعت به جهان ارایه می دهد

۱۴ دقیقه پس از پرتاب، ماهواره‌های استارلینک از دماغه موشک فالکون ۹ که در ماموریت‌های قبلی هم استفاده شده بود، به سمت مدار پیش رفتند.

اسپیس‌ایکس 60 ماهواره «استارلینک» را به فضا پرتاب کرد

پرتاب بامداد گذشته هفتمین سری از پرتاب ماهواره‌های "استارلینک" به مدار بود. به این ترتیب تاکنون مجموعا ۴۲۲ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند.

به گفته "اسپیس‌ایکس"، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های "استارلینک" می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.

شرکت "اسپیس ایکس" قصد دارد  تا اواخر سال جاری بیش از هزار ماهواره را به مدار زمین ارسال کند.

همچنین بخوانید: برنامه اسپیس‌ایکس برای ارسال ۴۰۰۰ ماهواره برای ایجاد شبکه اینترنت ماهواره‌ای جهانی موسوم به «استارلینک»

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست "ایلان ماسک"، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه "استارلینک" را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌ قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

"ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت "اسپیس ایکس" ماموریت ماهواره‌های استارلینک را موهبتی برای جهان می‌داند.

این در حالی است که "اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی" از پرتاب ماهواره‌هایی مانند "استارلینک" ناراضی است زیرا پرتاب این ماهواره‌ها می‌تواند بر اکتشافات گسترده‌ای اثر بگذارد و مانع از دید رصدخانه‌ها برای رصد آسمان شب باشد.

این سازمان گفته که تعداد قابل توجه دنباله‌هایی که ماهواره‌ها ایجاد می‌کنند، می‌توانند پیامدهای پیچیده‌ای را برای برنامه‌ریزی و اجرای اکتشافات نجومی به همراه داشته باشند.

بسیاری از متخصصان این حوزه هم پرتاب ماهواره‌های استارلینک را جنایتی برای بشریت دانسته‌اند چرا که معتقدند شرکت "اسپیس ایکس" آسمان را به سرقت می‌برد.

همچنین ببینید: پرتاب همزمان ۶۰ ماهواره به فضا؛ ارسال نخستین مجموعه از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» شرکت اسپیس‌ایکس (+تصاویر)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید