رییس پژوهشگاه هوافضا از آغاز طراحی هواپیماهای آمبولانس، دو زیست و پهپادها در این پژوهشگاه خبر داد.

دکتر فتح الله امی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مغفول ماندن طرح های هوایی و تعطیلی بخش هوایی پژوهشگاه هوافضا طی سال های گذشته، سعی کردیم این بخش را مجددا احیا کنیم و در همین راستا پروژه های هوایی خوبی گرفته ایم.

وی طراحی و ساخت هواپیماهای آمبولانس به منظور تسهیل و تسریع در امر امدادرسانی را یکی از برنامه های پژوهشگاه هوافضا برشمرد و گفت: ترافیک سنگین خیابان ها و جاده ها در بسیاری مواقع و به ویژه هنگام حوادث و سوانح، اختلال زیادی در روند امدادرسانی ایجاد می کند و استفاده از وسایل حمل و نقل هوایی که ویژه این کار طراحی شده باشند تاثیر بسیار زیادی در سرعت بخشی به ماموریت های اورژانسی خواهد داشت.

امی ادامه داد: طراحی و ساخت هواپیماهای دو زیستی که قابلیت نشستن بر روی مناطق خشکی و آب را دارا هستند نیز در دستور کار پژوهشگاه هوافضا قرار گرفته است.

وی طراحی و ساخت پهپادها را از موضوعات مورد توجه پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد و گفت: از این پهپادها می توان در زمینه های حفاظت از محیط زیست، مرزبانی، گشت های دریایی، اطفای حریق و ماموریت های امداد و نجات استفاده کرد.

رییس پژوهشگاه هوافضا به سابقه موفق فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه ها در طراحی پهپاد و هواپیما اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه در اجرای طرح های پژوهشی در نقش مدیریتی وارد عمل می شود و برای استفاده از تجربیات موفق محققان دانشگاهی، پروژه ها را به صورت کنسرسیومی و با همکاری دانشگاه ها به انجام خواهد رساند.

امی پیشتر نیز از آغاز طراحی هواپیمای 6نفره برای استفاده در حمل و نقل هوایی بین شهری در پژوهشگاه هوافضا خبر داد و پیش بینی کرد طراحی این تاکسی هوایی' Air Taxi' در کمتر از دو سال آینده به پایان برسد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب