سنجاب پرنده به ماموریت‌های خطرناک می‌رود

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا در حال ساخت پهپادهای نظامی جدید با الهام از نوع خاصی از سنجاب‌های پرنده است. طراحی این پهپاد هنوز نهایی نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود وزن آن کمتر از ۴۵۰ گرم باشد.

تاریخ ویرایش: 21 تیر ماه 1396

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا در حال ساخت پهپادهای نظامی جدید با الهام از نوع خاصی از سنجاب‌های پرنده است.

به گزارش آنا از مهر، سنجاب‌های پرنده دارای پوسته خاصی هستند که با باز شدن دستشان را به بدنشان متصل می‌کند و لذا می‌توانند مسافت‌های طولانی را در هوا طی کنند و از درختی به درخت دیگر بپرند.

طراحی این پهپاد هنوز نهایی نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود وزن آن کمتر از ۴۵۰ گرم باشد.

سنجاب پرنده به ماموریت‌های خطرناک می‌رود

پهپاد یاد شده هم می‌تواند در هوا شناور بماند و هم می‌تواند به چابکی پهپادهای دیگر در هوا حرکت کند. ارتش آمریکا مدعی است این محصول از انعطاف و استحکام هواپیماهای معمولی با بال‌های ثابت هم برخوردار است.

به گفته دیوید مک نالی، مدیر روابط عمومی آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش، این پهپاد قادر به انجام تمامی کارهایی است که هواپیماهای ساده انجام می‌دهند و بدین منظور مجهز به دو موتور ساده است.

ارتش آمریکا از این پهپاد برای انجام کنترل و نظارت و ماموریت‌های گشت‌زنی خاصی استفاده خواهد کرد که انجام آنها با هواپیماهای معمولی ممکن نخواهد بود. پرواز طولانی مدت و قابلیت حرکت در محیط‌های شهری و حتی ساختمان‌های سربسته از جمله توانمندی‌های این پهپاد است که در هواپیماهای عادی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید