دکتر منطقی: مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، یکی از الگوهای موفق در میان فعالیت‌های ترویجی صنعت هوایی کشور است

منطقی برگزاری جزیره‌ای مسابقات و جشنواره‌ها بدون دنبال کردن هدف و مأموریتی مشخص را اتلاف هزینه‌های مالی و انسانی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد.

تاریخ ویرایش: 4 آذر ماه 1396

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: با برگزاری هدفمند و ساماندهی شده مسابقات دانشجویی، شاهد پیشرفت‌های محسوسی در بومی‌سازی فناوری‌های حوزه پهپاد هستیم.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی گفت: برگزاری مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین یکی از الگوهای موفق در میان فعالیت‌های ترویجی صنعت هوایی کشور است.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و تعریف اصولی مأموریت‌های این مسابقه، تیم‌های شرکت‌کننده موفق به بومی‌سازی برخی از فناوری‌های حوزه پهپاد شده و پس از تولید محصولات قابل ‌رقابت با نمونه خارجی، اقدام به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان کرده‌اند.

دکتر منطقی: مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، یکی از الگوهای موفق در میان فعالیت‌های ترویجی صنعت هوایی کشور است

منطقی برگزاری جزیره‌ای مسابقات و جشنواره‌ها بدون دنبال کردن هدف و مأموریتی مشخص را اتلاف هزینه‌های مالی و انسانی در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: این رویدادها بازدهی مطلوب ندارند؛ درصورتی‌که با برنامه‌ریزی مناسب، ضمن جذب نخبگان علاقه‌مند و تربیت نیروی متخصص، می‌توان گام‌های بزرگی در راستای توسعه و بومی‌سازی فناوری برداشت.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در ادامه اظهار کرد: در همین راستا ستاد با بررسی پیشنهادهای مختلف، مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین پژوهشکده شهید رضایی شریف را به‌عنوان مسابقه محوری در حوزه پهپاد انتخاب کرده و موردحمایت خود قرار داده است.

به گفته منطقی، ستاد با حمایت از برگزاری این مسابقات، از طریق سیاست‌گذاری اصولی و انتخاب مأموریت‌های متناسب با نیاز صنعت، دورنمای روشنی برای این مسابقات ترسیم می کند.
وی همچنین تصریح کرد: تاکنون که چهارمین دوره این مسابقات در حال اتمام است، حدود 8 شرکت دانش‌بنیان از دل این مسابقات شکل‌گرفته و هرکدام از این شرکت‌ها درحال‌توسعه سهم خود از بازار پهپاد کشور هستند.

اختتامیه دور چهارم مسابقات دانشجویی 12 آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود و در این مراسم از تیم‌های برتر مسابقات تقدیر خواهد شد.

نوشتارهای مرتبط:

چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، 1395

سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

دومین دوره‌ی مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب