آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش «ماهواره پارس ۱» با موفقیت انجام شد

سیستم پیشرانش ماهواره پارس 1 در جهت اصلاح مدار ماهواره در چرخه عمر ماهواره در مدار عمل می‌کند و باعث می‌شود طول عمر ماهواره به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

تاریخ ویرایش: 5 مرداد ماه 1398

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس۱ با موفقیت تمام مراحل آزمون را پشت سر گذاشت.

بنابر این گزارش، پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران، در روز پنجشنبه سوم مرداد سال جاری آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس۱ را در محفظه خلاء حرارتی مرکز تجمیع، آزمون و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه به اجرا گذاشته و با موفقیت به انجام رساندند.

آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش «ماهواره پارس ۱» با موفقیت انجام شد

مهندس حامد زینی‌وند سرپرست گروه پژوهشی مهندسی سامانه‌های حمل و نقل فضایی، پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، درباره این تست اظهار داشت: طی آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس۱، چهار سیکل حرارتی در شرایط خلاء انجام شد که ضمن اندازه‌گیری نشتی سیستم در شرایط خلاء  و عملکرد تراسترها در محدوده دمای ۲۰- درجه تا ۵۵+ درجه سانتی‌گراد انجام شد و زیرسامانه، عملکرد قابل قبولی را به اجرا گذاشت و با انجام این تست، اطمینان حاصل شد که سامانه در شرایط محیطی فضایی نیز عملکرد موفقی خواهد داشت.

وی افزود؛ سیستم پیشرانش ماهواره پارس 1 در جهت اصلاح مدار ماهواره در چرخه عمر ماهواره در مدار عمل می‌کند و باعث می‌شود طول عمر ماهواره به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

شایان ذکر است که کل سامانه ماهواره پارس ۱ در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ تعریف شده و در حال اجرا است که سیستم پیشرانش آن به پژوهشکده حمل و نقل فضایی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید