تعلیق برنامه توسعه جت مسافربری بویینگ ۷۷۷-۸

کارشناسان و تحلیلگران بازار هوانوردی غیرنظامی این اقدام بوئینگ را در راستای مدیریت و کاهش ریسک برای توسعه به هنگام هواپیمای بی ۷۷۷اکس با برد بسیار بلند قلمداد می‌کنند.

تاریخ ویرایش: 26 مرداد ماه 1398

تنها چند هفته بعد از اعلام تاخیر در انجام نخستین پرواز هواپیمای بی ۷۷۷-۹، شرکت بوئینگ اعلام کرد پروژه توسعه نمونه دوربرد بی ۷۷۷-۸ را به حالت تعلیق در می‌آورد. کارشناسان و تحلیلگران بازار هوانوردی غیرنظامی این اقدام بوئینگ را در راستای مدیریت و کاهش ریسک برای توسعه به هنگام هواپیمای بی ۷۷۷اکس با برد بسیار بلند قلمداد می‌کنند و گذار از برنامه توسعه بی ۷۷۷-۸ به عنوان گامی میانی در این مسیر را نیازمند دقت بالا می دانند تا از برآورده شدن الزامات مشتریان آینده نمونه بی ۷۷۷اکس اطمینان کامل حاصل شود.

تعلیق برنامه توسعه جت مسافربری بوئینگ ۷۷۷-۸

بوئینگ زمان بندی دقیقی را برای تعلیق برنامه توسعه ۷۷۷-۸ اعلام نکرده است. بوئینگ بی ۷۷۷-۸ را به عنوان نمونه کوچکتر با برد بیشتر نسبت به بی ۷۷۷-۹ عرضه کرده که ۳۸۴ نفر مسافر را تا برد بیشنه ۱۶۱۷۰ کیلومتر جابجا می کند. بنابر گزارشهای منتشر شده بیش از ۵۳ سفارش قطعی برای هواپیمای بی ۷۷۷-۸ به بوئینگ ارائه شده و شرکتهای امارات، قطر ایرویز و اتحاد مشتریان اصلی این جت مسافربری هستند. بوئینگ همچنین بی ۷۷۷-۸ را به عنوان گزینه اصلی برای تامین نیازمندیهای پروژه سان رایز شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا معرفی کرده است که در قالب آن انجام پروازهای دوربرد بدون توقف از ساحل شرقی استرالیا تا اروپا و ساحل شرقی آمریکا مدنظر می باشد.

ایر اند اسپیس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید