کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز

عنوان اصلی کتاب: Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future
عنوان کتاب به فارسی
: زندگینامه‌ی ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز
نویسنده
: اشلی ونس (Ashlee Vance)

تاریخ ویرایش: 14 اسفند ماه 1398

شناسنامه‌‌ی کتاب

عنوان اصلی کتاب: Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future
عنوان کتاب به فارسی
: زندگینامه‌ی ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز
نویسنده
: اشلی ونس (Ashlee Vance)
سال انتشار
: ۲۰۱۵

کتاب ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز

درباره‌ی کتاب

این کتاب نگاهی به زندگی ایلان ماسک می‌اندازد. او یکی از هیجان‌انگیزترین، غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین و جاه‌طلب‌ترین کارآفرینان سیلیکون‌ولی است. ایلان ماسک، ما را به یاد ابرقهرمان معروف تونی استارک می‌اندازد، بیشتر به این خاطر که ایلان ماسک یکی از افرادی است که خون را به رگ‌های اختراعات آمریکایی بازگردانده است؛ درواقع او آمریکا را از نو «ساخته» است.

بخوانید: ایلان ماسک؛ مردی که ما را به مریخ خواهد برد (+زندگی‌نامه و تصاویر)

این کتاب به زندگی کارآفرین معروف آمریکایی و خالق شرکت‌های اسپیس‌اکس، تسلا و سولارسیتی می‌پردازد. ایلان ماسک اخیرا یکی از شرکت‌های اینترنتی خود به نام پی‌پال را به مبلغ یک‌و‌نیم میلیارد دلار فروخت. اشلی ونس در این کتاب همه‌ی جنبه‌های زندگی این نابغه‌ی بزرگ را به خواننده‌ نشان می‌دهد. از کودکی پرآشوب او در آفریقای جنوبی گرفته تا فرار به آمریکا و درنهایت نوآوری‌های او در حوزه‌ی فناوری و کارآفرینی هایش.

بخوانید: بلیط سفر به مریخ چند دلار است؟ / ایلان ماسک:‌ کمتر از ۵۰۰ هزار دلار

ونس از داستان زندگی ماسک استفاده می‌کند تا به یکی از سؤالات زندگی همه‌ی ما بپردازد. آیا در رقابت شدید امروز، کشوری با نوآوری‌های زیاد می‌تواند به رهبر دنیا تبدیل شود؟ او می‌گوید ماسک یکی از غیرمعمول‌ترین و چشمگیرترین افراد در تاریخ تجاری آمریکاست. درواقع او ترکیبی امروزی از مخترعینی مانند توماس ادیسون، هنری فورد، هاوارد هیوز و استیو جابز است. او همه‌ی انرژی و ثروت خود را به این اختصاص داده است که آینده‌ای تازه بسازد. آینده‌ای که ما را به سمت دنیای علمی-تخیلی رؤیاهایمان سوق می‌دهد.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب داستان جالبی دارد. داستانی هیجان‌انگیز از مردی پیچیده و موفقیت‌های او. ایلان ماسک موفقیت های زیادی داشته است و برای رسیدن به اهداف خود هرگز دست از تلاش برنمی‌دارد. این داستان می‌تواند برای بسیاری از افرادی که استعداد کافی برای موفق شدن دارند، الهام‌بخش باشد. این کتاب به شما می‌گوید که حتی اگر ایده‌ی شما جنون‌آمیز به نظر رسید، باز هم از آن نگذرید. اگر ایلان ماسک توانست ایده‌های خود را درمورد سفرهای فضایی و ماشین‌های برقی، به حقیقت تبدیل کند، شما هم می‌توانید!

بخوانید: زندگی‌نامه ایلان ماسک (فصل پنجم)

در حاشیه

این کتاب نامزد دریافت کتاب سال فایننشال تایمز و کتاب مکینزی در سال ۲۰۱۵ شد. این کتاب همچنین برنده‌ی جایزه‌ی کتاب منتخب Goodreads در بخش علم و فناوری در سال ۲۰۱۵ شد. زندگینامه‌ی ایلان ماسک پرفروش‌ترین کتابِ نیویورک تایمز و بخش بین‌الملل آن بود. این کتاب بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است.

اگر به این نوع از کتاب‌ها علاقه دارید می‌توانید زندگینامه‌های افراد موفق دیگری مانند استیو جابز و جف بزوس (Jeff Bezos) را نیز بخوانید. همچنین کتاب‌هایی هستند که شما را با فرایند خلق و موفقیت شرکت‌های بزرگ دنیا آشنا می‌کنند. از میان آنها می‌توان به «طرز کار گوگل»، «علی‌بابا: خانه‌ای که جک ما (Jack Ma) ساخته»، و «کفش سگ: خاطرات خالق کفش نایکی» اشاره کرد.

حتماً بخوانید: سبک رهبری و مدیریت جف بزوس و ایلان ماسک و درس‌هایی از موفقیت آنها

اشلی ونس نویسنده‌ی موفق مجله‌ی تجاری بلومبرگ و همچنین مجری‌ برنامه‌ی «سلام دنیا» است. او پیش از این برای نیویورک تایمز و رجیستر کار می‌کرد.

او در آفریقا‌ی جنوبی متولد و در تگزاس بزرگ شد و در دانشگاه پامونا تحصیل کرد. او بیش از یک دهه از عمر خویش را صرف نوشتن درمورد دنیای فناوری کرده است. از او به عنوان تاریخ‌نگار سیلیکون ولی یاد می‌کنند.

منبع

بخوانید: رویای من برای ستارگان (کتاب زندگی‌نامه‌ی انوشه انصاری)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید