انتشار نخستین تصویر از ابَرمخازن حامل فضایی «استارشیپ»

ایلان ماسک برای نخستین بار تصویری از مخازن سوخت غول‌پیکر حامل فضایی استارشیپ، موشکی که قرار است انسان را به ماه بازگرداند و سپس به مریخ ببرد، منتشر کرد.

تاریخ ویرایش: 7 تیر ماه 1399

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس برای نخستین بار تصویر از مخازن سوخت غول‌پیکر حامل فضایی استارشیپ، موشکی که قرار است انسان را به ماه بازگرداند و سپس به مریخ ببرد، منتشر کرد.

انتشار نخستین تصویر از ابَرمخازن حامل فضایی «استارشیپ»

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، موشک "استارشیپ" (Starship) که توسط شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس (SpaceX) طراحی شده و در حال ساخت است، خود را آماده می‌کند تا ابتدا به کره ماه، سپس مریخ و بعد هم فراتر از آن برود.

همچنین ببینید: «ایلان ماسک» تصویر مخزن سوخت حامل فضایی «استارشیپ» را منتشر کرد

اکنون "ایلان ماسک" بنیانگذار این شرکت فضایی از طریق حساب کاربری توییتر خود تصویر جالبی از مخازن سوخت موشک "استارشیپ" را به اشتراک گذاشته است که عظمت باورنکردنی آنها را نشان می‌دهد. این تصویر واقعاً نشان می‌دهد که این پروژه چقدر بزرگ است.

انتشار نخستین تصویر از ابَرمخازن حامل فضایی «استارشیپ»

محکم‌کاری‌ها در حال افزایش است تا اطمینان حاصل شود که این دو مخزن قادر به تحمل شرایط سخت فضا خواهند بود. بنابراین آزمایشات اسپیس‌ایکس باید بی‌شمار و دقیق باشد.

همچنین ببینید: ایلان ماسک تصاویر جدید موتورهای حامل فضایی «استارشیپ» منتشر کرد

"ایلان ماسک" در پست توییتری خود همچنین اعلام کرد که به زودی جزئیات بیشتری از مأموریت "استارشیپ" فاش خواهد شد. حتی ممکن است در اوایل ماه سپتامبر یک گزارش کار درباره این پروژه ارائه شود.

شرکت اسپیس‌ایکس طی چهار سال گذشته تنها یک جلسه گزارش پروژه درباره "استارشیپ" برگزار کرده و اطلاعاتی را درباره این پروژه هیجان انگیز به اشتراک گذاشته است. بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم آیا یک جلسه دیگر امسال اتفاق می‌افتد یا نه. آن طور که ماسک در توییتر اشاره کرده، به نظر می‌رسد این اتفاق کاملاً محتمل است.

تصویر چشمگیری که ماسک از این مخازن به اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد که آنها چقدر باید بزرگ باشند تا بتوانند در فضا کار کنند.

برای مثال اگر به بالای مخزن سمت راست نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک انسان روی آن ایستاده است و مانند یک مورچه کوچک به نظر می‌رسد! وجود این شخص روی این مخزن به ما کمک می‌کند تا دریابیم که این مخازن چقدر بزرگ هستند. همچنین می‌توان این عظمت را با ماشین آلاتی که در کنار این مخازن قرار دارند، سنجید.

برنامه اسپیس‌ایکس این است که موشک "استارشیپ" سال آینده از این دو مخزن در ماموریت خود به ماه استفاده کند.

جزئیات کاملی از این فضاپیمای آینده نگرانه منتشر نشده است، اما آنچه تاکنون به اشتراک گذاشته شده این است که این موشک حدود ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر) طول، ۳۰ فوت (۹ متر) قطر و فضایی برای ۱۵۰ تن بار خواهد داشت یا قادر به پرتاب تقریباً ۱۰۰ نفر به فضا خواهد بود.

در ادامه بخوانید:‌ مخازن سوخت هواپیما

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید