معرفی برترین طرح‌های چهارمین دوره مسابقات کن ست

چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران که مرحله پایانی آن از روز جمعه هفتم آذر ماه 93 آغاز شده بود، پس از سه روز رقابت میان تیم‌های شرکت کننده، با ارائه گزارش عملیات از سوی تیم‌ها و اعلام برندگان نهایی به پایان رسید.

تاریخ ویرایش: 11 آذر ماه 1393

در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران، تیم‌های شرکت کننده ارزیابی و برترین‌ تیم‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند.

معرفی برترین طرح‌های چهارمین دوره مسابقات کن ست

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره مسابقات کن‌ست ایران که مرحله پایانی آن از روز جمعه هفتم آذر ماه آغاز شده بود، پس از سه روز رقابت میان تیم‌های شرکت کننده، با ارائه گزارش عملیات از سوی تیم‌ها و اعلام برندگان نهایی به پایان رسید.

از میان تیم‌های شرکت کننده در چهارمین دوره این مسابقات که در دو دسته کلاسیک و حرفه‌ای و چهار گروه ماموریتی برگزار شد، در دسته کلاسیک در گروه ماموریت تصویربرداری‌، تیم‌های آیداس از دانشگاه علم و صنعت ایران، ژوبین 2 از دانشگاه صنعتی اصفهان، صعود از دانشگاه پیام نور مشهد و در گروه ماموریتی سنجش اتمسفر، تیم‌های شهاب 5 از دانشگاه دولتی کاشان، فطرس از دانشگاه پیام نور مشهد و پرواز مصنوعی هوش از دانشگاه تبریز، به عنوان رتبه‌های اول تا سوم هر گروه انتخاب و معرفی شدند.

در دسته حرفه‌ای چهارمین دوره مسابقات کن ست در گروه ماموریتی بازگشت به محل معین، تیم‌های UTSAT دانشگاه تهران، شهاب 4 دانشگاه دولتی کاشان و TUUAV2 دانشگاه تبریز و در گروه ماموریتی بازیابی محموله زیستی، تیم‌های پلوتون دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، ژوبین یک دانشگاه صنعتی اصفهان، سهایداس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجازی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین تیم FNSTSAT از دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران به عنوان تیم شایسته اخلاق این دوره مسابقات معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در دسته کلاسیک در گروه ماموریتی سنجش اتمسفر نیز تیم‌های آریو دانشگاه شاهرود و هاینش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رتبه‌های چهارم و پنجم را کسب کردند.

در دسته حرفه‌ای نیز در گروه‌ ماموریتی بازگشت به محل معین، تیم هارس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و در گروه ماموریتی بازیابی محموله زیستی تیم FNSTSAT دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران رتبه‌های چهارم را دریافت کردند.

چهارمین دوره مسابقات کن ست ایران از اسفندماه سال 1392 با ثبت نام 90 تیم‌ شرکت کننده آغاز شد و پس از طی شدن سه مرحله طراحی و ساخت در نهایت 16 تیم به مرحله پایانی راه یافتند.

این مسابقات در فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد برگزار شد و عملیات کن‌ست‌ها پس از رهاسازی از بالن در ارتفاع حدود 3۰۰ متری ارزیابی شده و در نهایت در روز سوم نتایج مسابقات پس از بررسی خروجی‌های تیم‌ها، در قالب ارائه‌ گزارش عملکرد اعلام شد.

به گزارش مهر، مسابقات کن‌ست شامل تمام جوانب طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه آن گرفته تا پیاده سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن است. مأموریت‌ها و الزامات در نظر گرفته شده در این مسابقات به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف مأموریت‌های واقعی فضایی از جمله شرایط و الزامات مأموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیست فضایی و خودکارسازی طراحی شده است.

مسابقات کن‌ست در کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه و دیگر کشورهای دنیا با هدف فراهم کردن فضایی برای انجام فعالیت‌های عملی دانشجویان و آشناسازی آنان با روحیه کار تیمی و تجربه برخی مسائل در شرایط واقعی و امکانات محدود برگزار می‌شود.

در همین راستا مسابقات کن‌ست ایران نیز به ابتکار پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه فضایی ایران در سطح دانشگاه‌های کشور با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری‌های فضایی و علوم مرتبط با آن و شرکت در رقابتی هیجان‌انگیز و مطرح شدن ایده‌های نو، تاکنون در چهار دوره متوالی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید