ژاپنی‌ها پرنده‌های اوریگامی ساختند (+ویدئو)

شرکت RHOM پرنده‌ای را با نام «اوریزورو» (Orizuru) طراحی کرده که با روش اوریگامی ساخته شده است. این پرنده‌ی کاغذی شبیه به پرنده بال می‌زند و پرواز می‌کند.

تاریخ ویرایش: 3 آبان ماه 1394

ژاپنی‌ها سابقه خوبی در استفاده از پهپادها ندارند؛ مخصوصا بعد از اینکه در ماه آوریل گذشته یک مرد پهپادی را که حاوی مواد رادیواکتیو بود، روی بام دفتر نخست وزیر ژاپن نشاند و جنجالی را به پا کرد. با این همه، RHOM، شرکت سازنده وسایل الکترونیک ژاپنی روشی را یافته تا بتواند به فناوری هواپیما بدون سرنشین جلوه‌ای جذاب‌تر بدهد.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CNet، شرکت RHOM پهپادی را با نام «اوریزورو» (Orizuru) طراحی کرده که با روش اوریگامی ساخته شده است. این پهپاد کاغذی شبیه به پرنده بال می‌زند و پرواز می‌کند.

ژاپنی‌ها پهپاد اوریگامی ساختند

فناوری که به این پرنده زیبا قدرت می‌دهد، «لازورایت فلای» نام دارد که یک میکروکامپیوتر است که 90 درصد بیشتر از رقبایش انرژی مورد نیاز این پرنده آهنی را تامین می‌کند و سایز آن از یک کارت SD هم کوچک‌تر است.

گفتنی است که به دلیل اتفاقی که در ماه آوریل گذشته رخ داد که در آن یک مرد پهپادی حاوی مواد رادیواکتیو را روی بام دفتر نخست وزیر ژاپن نشاند، استفاده از این فناوری با محدودیت‌هایی در این کشور مواجه شده است و در ماه ژوئیه نیز استفاده شهروندان از پهپادها در نزدیکی مرکز سیاسی کاخ امپراطوری به کلی ممنوع شد.

ژاپنی‌ها پهپاد اوریگامی ساختند

اما شرکت RHOM با شکل و شمایل زیبایی که برای این پهپاد در نظر گرفته، سعی کرده به این فناوری جنبه تفریحی و سرگرمی بیشتری بدهد و این محدودیت‌ها را به نوعی کاهش دهد.

جالب است بدانید که اسکلت این پرنده آهنی توسط پرینتر سه‌بعدی چاپ شده تا شکل‌دهی به روش اوریگامی را برای آن راحت‌تر کند. این پهپاد 31 گرم وزن دارد که این وزن شامل باتری‌ها و حسگرها و بدنه 70 سانتی‌متر آن می‌شود.

[تماشای ویدئو]

مترجم: نسترن صائبی/خبرگزاری آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید