امارات نخستین فضانورد خود را پاییز 2019 به فضا می‌فرستد

نخستین فضانورد امارات متحده عربی در ماه سپتامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شود. در همین راستا یک خلبان ارتش و یک مهندس آموزش دیده‌اند که در نهایت یک نفر از آنها به فضا می‌رود.

تاریخ ویرایش: 7 اسفند ماه 1397

نخستین فضانورد امارات متحده عربی در ماه سپتامبر به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شود. در همین راستا یک خلبان ارتش و یک مهندس آموزش دیده‌اند که در نهایت یک نفر از آنها به فضا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نخستین فضانورد امارات متحده عربی در ۲۵ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین المللی می رود.

سلطان سیف النیادی و هزاع علی المنصوری دو شهروند امارات از سپتامبر ۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش می‌بینند.

احتمالا از بین «هزاع المنصوری» (خلبان ارتش) یا «سلطان النیادی» (مهندس) یک نفر انتخاب می شود و به عنوان نخستین فضانورد از امارات به فضا سفر می کند. ارسال فضانورد به فضا، بخشی از برنامه فضایی بلندپروازانه این کشور است.


بیشتر بخوانید:

سفره غذایی ویژه فضانورد امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی


به هرحال این دو  فرد از میان بیش از ۴ هزار  درخواست کننده انتخاب شده اند. هر دوی آنها تمرین های سختی را در مرکز فضایی Star City در خارج مسکو پشت سر گذاشته اند. این تمرین ها شامل آزمایش اتاق فشار، تست سانتریفوژها،  آموزش های نجات در زمستان  می شوند. المنصوری در این باره می گوید: من یک خلبان هستم و می توانستم در برابر نیروی گرانش G- ۹ مقاومت کنم. اما اکنون  باید در گرانش ۰-G تمرین می کردم.

 

سلطان سیف النیادی و هزاع علی المنصوری دو شهروند امارات از سپتامبر ۲۰۱۸، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی آموزش می‌بینند.

اما به گفته نیادی بزرگترین چالش این تمرینات مربوط به یادگیری زبان روسی بود. او می گوید: روسی تنها زبانی است که ما از آن برای برقراری ارتباط با خدمه ایستگاه فضایی استفاده می کنیم. علاوه بر آن تمرینات در مرکز فضایی نیز به زبان روسی بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید