استخدام کارشناس اسبق ناسا برای نخستین مأموریت تاریخی سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس

فضاپیمای سرنشین‌دار «کرو دراگون» حامل فضانوردان آمریکایی به نام «باب بهنکن» و «داگ هورلی» خواهد بود که اکنون تحت تمریناتی برای این پرواز فضایی قرار دارند.

تاریخ ویرایش: 27 بهمن ماه 1398

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تاریخی سرنشین‌دار خود به فضا، معاون اسبق مدیر ناسا را در عملیات سرنشین‌دار فضایی استخدام کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، اسپیس‌ایکس در حین آماده شدن برای نخستین پرواز فضایی تاریخی سرنشین‌دار خود، بطور محتاطانه تاریخ هفتم ماه مه (۱۸ اردیبهشت ۹۹) را برای ماموریت فضاپیمای سرنشین‌دار «کرو دراگون » اعلام کرده است؛ با این حال این شرکت خاطر نشان کرد که این تاریخ قطعی نیست و امکان تغییر آن وجود دارد.

استخدام کارشناس اسبق ناسا برای نخستین مأموریت تاریخی سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس

اسپیس‌ایکس همچنین در یک کلیپ ویدیویی که فضاپیمای کامل شده کرو دارگون را به نمایش می‌گذاشت، نشان داد که این فضاپیما حامل فضانوردان آمریکایی چون «باب بهنکن» و «داگ هورلی» خواهد بود که اکنون تحت تمریناتی برای این پرواز فضایی قرار دارند.

همچنین شبکه سی.ان.بی.سی نشان داد که اسپیس‌ایکس «ویلیام گرستن مایر» معاون اسبق مدیر ناسا در امور عملیات و اکتشافات انسانی در فضا را برای این ماموریت خود استخدام کرده است.


همچنین ببینید:

تصاویر بازدید رئیس ناسا از شرکت اسپیس‌ایکس


گرستن مایر مدت ۱۴ سال در این سمت به ناسا خدمت کرد و ۴۰ سال با این سازمان در زمینه برنامه شاتل فضایی و نیز ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری داشت. بعید است که افرادی در جهان وجود داشته باشند که به اندازه مایر در زمینه پرواز فضایی تجربه داشته باشند.

استخدام کارشناس اسبق ناسا برای نخستین مأموریت تاریخی سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس

«باب بهنکن» و «داگ هورلی» نیز به منظور آماده شدن برای این پرتاب، مراحل ضروری بسیاری را گذرانده‌اند و آموزش‌های بسیاری را در مورد مکانیسم دراگون دیده‌اند. آن‌ها طی این مراحل آماده‌سازی، لباس‌های فضایی خود را امتحان کرده‌اند و با «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌‌ایکس نیز ملاقات داشته‌اند.

بعد از انجام ماموریت «دمو -۲» که اولین ماموریتی خواهد بود که فضانوردان را به فضا خواهد برد، اسپیس‌ایکس در گام بعدی بطور منظم به ناسا در حمل و نقل فضانوردان از زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی و برعکس خدمت خواهد کرد. ناسا پس از اتمام برنامه شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، برای حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی به راکت‌های روسی سایوز که تحت تصدی شرکت سازمان فضایی روسیه ( Roscosmos) هستند، وابسته است.

کپسول کرو دراگون در یک محفظه آزمایش تخصصی قرار دارد و تحت آزمایش تداخل الکترومغناطیسی است؛ این آزمایش بخش اصلی از فرآیندی است که بدون نقص بودن این فضاپیما را قبل از پرواز تایید می‌کند.

وبگاه «ارز تکنیکا» اوایل هفته گذشته اعلام کرد که تقریبا همه چیز از لحاظ آماده‌سازی برای ماموریت دمو-۲ آماده شده است و این ماموریت باید در فاصله زمانی میان ماه های آوریل و ژوئن انجام شود؛ همچنین در حال حاضر نیز تاریخ ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برای انجام این ماموریت اعلام شده است.


در این رابطه ببینید:

نخستین پرتاب آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» شرکت اسپیس‌ایکس به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (+تصاویر و ویدیو)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید